11. Resime

RESIME 馃檪

Moim zadaniem by艂o dokonanie analizy grzech贸w pokoleniowych, czyli grzech贸w naszych w kontek艣cie grzech贸w naszych przodk贸w. Mam nadziej臋 Drogi Czytelniku, 偶e dobrn膮艂e艣 do ko艅ca i przed Panem zdasz spraw臋, bo z ka偶dego naszego osobistego grzechu b臋dziemy rozliczeni przez Mi艂osiernego, ale i Sprawiedliwego Pana Jezusa. Ten przegl膮d techniczny grzech贸w mi臋dzypokoleniowych mia艂 za zadanie u艣wiadomi膰 Ci, 偶e wszystko wp艂ywa na nasze 偶ycie tzn. r贸wnie偶 z艂o wyrz膮dzone nawet niechc膮cy, czy te偶 celowo ma ogromny wp艂yw na nasze post臋powanie. Trzeba Diab艂u powiedzie膰 w ko艅cu WETO!!!BASTA!!!SPADAJ!!!:)

V. Na zako艅czenie tej opowie艣ci oddaj臋 g艂os 艢WI臉TEMU PAPIE呕OWI JANOWI PAW艁OWI II 馃檪

Papie偶 w Encyklice DOMINUM ET VIVIFICANTEM poucza o tym, aby艣my s艂uchali w sobie DUCHA 艢WI臉TEGO i kierowali si臋 w 偶yciu Jego natchnieniami:

艢wi臋ty Pawe艂 sta艂 si臋 szczeg贸lnym wyrazicielem owego napi臋cia i zmagania, jakie n臋kaj膮 serce cz艂owieka. 鈥濷to, czego ucz臋: – czytamy w Li艣cie do Galat贸w 鈥 post臋pujcie wed艂ug Ducha, a nie spe艂nicie po偶膮dania cia艂a. Cia艂o bowiem do czego innego d膮偶y ni偶 duch, a duch do czego innego ni偶 cia艂o, i st膮d nie ma mi臋dzy nimi zgody, tak 偶e nie czynicie tego, co chcecie鈥 Ga 5, 16 n. W cz艂owieku, kt贸ry jest istot膮 dwoist膮, duchowo-cielesn膮, istnieje pewne napi臋cie, toczy si臋 poniek膮d walka pomi臋dzy d膮偶eniami 鈥瀌ucha鈥 i 鈥瀋ia艂a鈥. Walka ta nale偶y do dziedzictwa grzechu, jest jego nast臋pstwem i r贸wnocze艣nie je potwierdza. Stanowi cz臋艣膰 codziennego do艣wiadczenia. Aposto艂 pisze: 鈥濲est za艣 rzecz膮 wiadom膮, jakie uczynki rodz膮 si臋 z cia艂a: nierz膮d, nieczysto艣膰, wyuzdanie鈥 pija艅stwo, hulanki i tym podobne鈥. Wymienia jednak偶e nie tylko grzechy, kt贸re mo偶na by okre艣li膰 jako cielesne, ale tak偶e inne, jak np. 鈥瀗ienawi艣膰, sp贸r, zawi艣膰, wzburzenie 鈥 pogo艅 za zaszczytami, niezgoda, roz艂amy, zazdro艣膰鈥 Ga 5, 19-21 Wszystko to stanowi 鈥瀠czynki rodz膮ce si臋 z cia艂a鈥.

Tym niew膮tpliwie z艂ym, uczynkom Pawe艂 przeciwstawia 鈥瀘woce ducha鈥, takie jak: 鈥瀖i艂o艣膰, rado艣膰, pok贸j, cierpliwo艣膰, uprzejmo艣膰, dobro膰, wierno艣膰, 艂agodno艣膰, opanowanie鈥. Ga 5, 22n. Na podstawie kontekstu staje si臋 jasne, 偶e nie chodzi Aposto艂owi o upo艣ledzenie i pot臋pienie cia艂a jako wsp贸艂konstytuuj膮cego wraz z duchow膮 dusz膮 natur臋 cz艂owieka i jego osobow膮 podmiotowo艣膰. Chodzi natomiast o uczynki, czy te偶 raczej o sta艂e usposobienie 鈥 cnoty i wady 鈥 moralnie dobre lub z艂e, kt贸re s膮 owocem ulegania (w pierwszym wypadku) b膮d藕 te偶 opierania si臋 (w drugim wypadku) zbawczemu dzia艂aniu Ducha 艢wi臋tego. St膮d te偶 Aposto艂 pisze: 鈥濵aj膮c 偶ycie od Ducha, do Ducha si臋 te偶 stosujmy鈥 Ga 5, 25.

W innym za艣 miejscu: 鈥濩i bowiem, kt贸rzy 偶yj膮 wed艂ug cia艂a, d膮偶膮 do tego, czego chce cia艂o; ci za艣, kt贸rzy 偶yj膮 wed艂ug Ducha 鈥 do tego, czego chce Duch鈥. 呕yjemy za艣 wed艂ug Ducha, je艣li tylko Duch Bo偶y w nas mieszka鈥 Rz 8,5.9. Ca艂e to Paw艂owe przeciwstawianie 偶ycia 鈥瀢ed艂ug Ducha鈥 偶yciu 鈥瀢ed艂ug cia艂a鈥 prowadzi dalej do przeciwstawiania: 鈥炁紋cia鈥 i 鈥炁沵ierci鈥.

鈥濪膮偶no艣膰 bowiem cia艂a prowadzi do 艣mierci, d膮偶no艣膰 za艣 Ducha 鈥 do 偶ycia i pokoju鈥. St膮d napomnienie Aposto艂a: 鈥瀓e偶eli b臋dziecie 偶yli wed艂ug cia艂a, czeka was 艣mier膰, je偶eli za艣 przy pomocy Ducha u艣mierca膰 b臋dziecie pop臋dy cia艂a 鈥 b臋dziecie 偶yli鈥 Rz 8, 6.13.[1]


鈥瀂 tym dniem zosta艂em zdekonspirowany nie tylko przed Polsk膮, ale przed ca艂ym 艣wiatem. Nie wiem co z tym mam zrobi膰? Po prostu niech leci.

Ciekawa rzecz, 偶e niekt贸rzy za艣 uwa偶aj膮, 偶e to co艣 warta, ale nie uwa偶aliby tak, 偶e to co si臋 sta艂o, si臋 sta艂o

A zatem niech leci, niech leci鈥︹ (Jan Pawe艂 II 鈥 艢wi臋ty nasz Ojciec)


I jeszcze na temat nowej ewangelizacji r贸wnie偶 za pomoc膮 Internetu nasz Papie偶 napisa艂:

鈥濲ednak偶e moment historyczny, kt贸ry obecnie prze偶ywamy, a w ka偶dym razie prze偶ywaj膮 go liczne narody, stanowi wielkie wezwanie do 鈥濶OWEJ EWANGELIZACJI鈥, to znaczy do g艂oszenia Ewangelii zawsze NOWEJ i zawsze nios膮cej NOWO艢膯; do ewangelizacji, kt贸ra MUSI BY膯 PROWADZONA 鈥瀂 NOW膭 GORLIWO艢CI膭, NOWYMI METODAMI i z zastosowaniem NOWYCH 艢RODK脫W WYRAZU鈥[2]

To zako艅czenie s艂owami Jana Paw艂a II jest dla zatwardzia艂ych i skostnia艂ych, SZTYWNIAK脫W 鈥 kap艂an贸w, zar贸wno PROBOSZCZ脫W jak i WIKARIUSZY – AMEN

呕ycz臋 sobie i Wszystkim czytaj膮cym, aby艣my mieli takie spojrzenie na otaczaj膮c膮 nas rzeczywisto艣膰 dobra i z艂a, jak膮 nam w ca艂ym swoim 28 letnim pontyfikacie darowa艂 nam nasz 艣w. Jan Pawe艂 II, nasz ukochany Ojciec. Wybierajmy wi臋c 偶ycie wg Ducha 艢wi臋tego i niechaj nast臋puje w nas i wok贸艂 nas zawsze 鈥濿iosna鈥 鈥 Mi艂o艣膰, Pok贸j, Dobro

鈥濸贸jd藕my ku przysz艂o艣ci鈥︹ Jan Pawe艂 II

W Cz臋stochowie u 艣w. Jacka w dniu 03.09.2009 r. godz. 04 00


[1] Jan Pawe艂 II, ENCYKLIKA DOMINUM ET VIVIFICANTEM (18 maja 1986r.) nr 55.

[2] Jan Pawe艂 II, NCYKLIKA VERITATIS SPLENDOR (6 sierpnia 1993 r.) nr 106